بـرای چی درس بخوانیـم؟

بـرای چی درس بخوانیـم؟

برای چی درس بخوانیم؟

تا حالا حرفای زیادی راجع به درس خوندن و نخوندن و این که لازم نیست درس بخونیم، از بچه‌ها شنیده‌ایم. خیلی از بچه‌ها نمیدونن که چرا درس می‌خونن. اصلا هدفشون چیه؟! میگن: این همه زحمت بکشیم که آخرش چی بشه؟ بهمون بگن مهندس یا نگن، چه فرقی میکنه؟ یا بعضی از اونایی که وضع مالی خوبی دارن شاید بگن: «ما که به اندازه کافی داریم، چه دلیلی داره که این همه درس بخونیم و بعد بریم پول دربیاریم؟».

دوست من تا حالا به این فکر کردی که درس خوندن توی همه ابعاد زندگیت موثره. بله همه ابعاد زندگی ما تحت تاثیر این درس خوندن قرار می‌گیره. اگه درس نخونید، دو روز دیگه که وارد اجتماع شُدید (نگفتم وارد بازار کار شُدید، چون کسی به آدم بدون تحصیلات دانشگاهی و تخصص توی جامعه‌ی امروز ما که پر از تحصیل‌کرده‌های بیکاره، کار نمیده!)، از همه دوستانتون عقب‌ترید. همه اونا رفتن دانشگاه و مدرک‌های لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترا گرفتن، ولی شما چی؟! وقتی به این موضوع فکر می‌کنید به خودتون می‌گید کاش من هم درسم رو ادامه می‌دادم، من اون موقع استعدادش رو داشتم، حیف شد که درس رو رها کردم.

شما بچه‌هایی که وضع مالیتون بهتره! اتفاقا شما هم به اندازه بقیه دوستاتون و حتی بیشتر از اون‌ها، نیاز به این علم‌اندوزی‌ها و طی کردن مدارج عالی دارین، می‌دونین چرا؟! بله، درست حدس زدید، چون شما همه‌ی امکانات رو دارین و خیلی حیفه که توی این یک مورد از همه عقب‌تر باشید و امکانات خودتون رو هدر بدید.

تازه از همه‌ی این حرفا که بگذریم، جو دانشجویی و دانشگاهی میتونه تاثیرات زیادی روی اخلاق اجتماعی شما و همین طور تشکیل خانواده‌ی شما در آینده داشته باشه، علتش هم اینه که روابط متعدد و متنوع اجتماعی که توی دانشگاه با دانشجو‌ها و اساتید مختلف پیدا می‌کنین به رشد شما خیلی کمک میکنه و باعث میشه از لحاظ روابط عمومی خیلی پیشرفت کنین و بتونین یه آدم موفق، با اعتماد به نفس و شایسته برای خودتون، جامعه‌تون و خانواده‌تون بشید و این یکی از مهم‌ترین اثراتیه که دانشگاه روی شما می‌گذاره و هیچی نمی‌تونه جای اون رو توی زندگی شما پر کنه.

پس اگه تو این چند هفته‌ی گذشته‌ی امسال تصمیم جدی برای سخت‌کوشی و درس خوندن نگرفته بودین، یه یا علی بگین و شروع کنین.

یا علی...

 

منبع: کتاب "همراه من، برنامه‌ریزی هفتگی کنکور"



نظر خود را بنویسید