به منظور آشنایی با رئوس عمده ی برنامه ها و سیاست های این دبیرستان، خلاصه ای از آن ها به اطلاع شما می رسد تا با آگاهی و انطباق خود با آن ها و هماهنگی با برنامه های مؤثر دبیرستان، گام های برنامه ریزی شده و مستحکمی بردارید و خود را از زمان شروع کار برای استفاده از تمام توان کم نظیرتان آماده نمائید، تا با جدّیت دانش آموزان، مشارکت و نظارت خانواده های گرامی و مساعدت همکاران محترم نتایج مطلوبی به دست آوریم.


  1. در برنامه ریزی درسی سال تحصیلی 96-95 متوسطه دوم، علاوه بر ساعات رسمی آموزشی و پرورشی، برای ایجاد هماهنگی لازم بین اطلاعات دانش آموزان که از مدارس و مناطق مختلف می باشند، و نیز افزایش آموخته های علمی آنان در برخی از دروس مثل: ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی و زبان انگلیسی، و در برخی فعالیت های فوق برنامه اعم از: کار مباحثه و ریاضی فوق العاده ساعات اضافه تری در نظر گرفته شده است که ساعات اختصاص یافته میزان اهمیت آن ها را می رساند.
  2. برای دستیابی به اهداف فوق در پایگاه تابستانی نیز برخی از دروس اختصاصی و عمومی منظور گردیده و تدریس شده است.
  3. جهت آمادگی و آشنایی بیشتر دانش آموزان با آزمون های تستی، علاوه بر آن که برای بعضی از دروس ساعت تست اختصاص یافته، آزمون های ادواری استانداردی نیز در نظر گرفته شده است.
  4. برای برنامه ریزی درسی و مشاوره ی دانش آموزان (فردی و گروهی) در امور آموزشی توجه خاصی خواهد شد.
  5. به منظور مشارکت فعال دانش آموزان در امور آموزشی از هر کلاس دو نفر نماینده انتخاب شده، در جلسات منظمی وضعیت آموزشی و انضباطی کلاس ها به طور مداوم با حضور معاون آموزشی و مسئول پایه، بررسی و ارزیابی شده و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
  6. با تشخیص دبیران محترم در دروس مختلف، علاوه بر آنچه در جدول مواد درسی و فوق برنامه آمده است، چنانچه در بعضی از دروس نیاز به کلاس های جبرانی باشد، ضمن اطلاع رسانی به موقع به اولیاء محترم، این کلاس ها در نوبت بعد از ظهر ایام هفته و یا در روزهای تعطیل برگزار خواهند شد.
  7. این کلاس ها به منظور جبران عقب ماندگی احتمالی دانش آموزان علی الخصوص در دروس پایه و بعضاً در دروس عمومی به تشخیص شورای آموزشی پایه در خلال ایام هفته تشکیل خواهد شد.
  8. به منظور قضاوت و داوری در مورد آموخته ها و تغییر رفتار دانش آموزان، در جهت نیل به اهداف آموزشی، ارزشیابی هایی از آموخته های آنان با توجه به طرح فرآیند محوری به صورت ارزشیابی های تشخیصی، تکوینی و پایانی به عمل می-آید که به دو روش تستی و تشریحی و با استفاده از انواع سوالات عینی و تشریحی انجام می گیرد.


اهداف آزمون ها

  • آموزش و تمرین و کسب مهارت در روش های حل مسئله و تست زنی در مورد دروس مختلف جهت کسب مهارت و تسلط.
  • بالا بردن استعداد و تقویت بنیه ی علمی دانش آموزان.
  • ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان.
  • آگاهی اولیاء دانش آموزان از میزان پیشرفت های آموزشی.
  • تقویت انگیزه، روحیه ی تلاش و ایجاد رقابت های سالم در دانش آموزان.
  • شرکت فعال و مستمر به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه در فعالیت ها و پرسش های کلاسی و آزمون ها.
  • نتایج ارزشیابی از آزمون ها به صورت ماهیانه از طریق سایت دبیرستان و یا حضوری خدمت اولیاء محترم ارائه می گردد ولی نتایج آزمون های پایانی حتماً به صورت حضوری تقدیم اولیاء محترم خواهد شد.


آئین نامه ی آموزشی دبیرستان مهر