هــدف و انگیــزه

هــدف و انگیــزه

انگیزه و هدف

  • اهداف اصلی شما در امسال کدامند؟
  • انگیزه‌های شما برای رسیدن به این اهداف چیست؟

 

دوستان من اگر هدفی در این زندگی ندارید، پس چرا زندگی می‌کنید؟! زندگی چیزی جز هدف‌گذاری و تلاش برای رسیدن به آن‌ها نیست. زندگی بی‌هدف، زندگی نیست.

تمام توجه و انرژی خود را معطوف اهداف امسالتان کنید، اهداف خود را در برگه‌ای بزرگ بنویسید و بر دیوار اتاقتان و در جایی جلوی چشم خود نصب نمایید تا حواستان به آن‌ها باشد.

یادتان باشد شما یک سال از بهترین روزهای عمر خود، مقدار قابل توجهی هزینه‌ی مالی و هزینه‌های زیادی را برای رسیدن به این اهدافتان گذاشته‌اید، پس باید بیشترین تلاشتان را بکنید تا به آن‌ها برسید.

از همین امروز با توکل بر خدا شروع به تلاش و قدم گذاشتن در این مسیر کنید.

اهداف امسال شما در اولویت هستند ولی خوب است که اهداف خود را بلندتر در نظر بگیرید و سعی کنید آینده‌ی خودتان را در 5 یا 10 سال آینده ترسیم کنید.

گر بخواهی، می‌بینی

هر کس که باشی یا هر کاری که انجام دهی وقتی واقعا از صمیم قلب چیزی را بخواهی، آنگاه این خواسته‌ی تو از روح جهان سرچشمه می‌گیرد و تو مامور انجام آن بر روی زمین می‌شوی.

وقتی چیزی را بخواهی همه‌ی کائنات دست به دست هم می‌دهند تا تو نائل به انجام آن شوی.

یکنواختی ایام برای آدم‌ها باعث می‌شود متوجه چیزهای خوبی که هر روز با طلوع خورشید در زندگیشان اتفاق می‌افتد، نشوند.

خداوند برای هر کس در زندگی، مسیری قرار داده است که باید آن را طی کند. کافی است نشانه‌هایی را که خداوند بر سر راهت قرار داده، بخواهی و ببینی.

هرگز از رویاهایت صرف نظر نکن و به دنبال نشانه‌ها برو...

 من می‌توانم

این شمایید که قرار است در سال‌های آینده جایگزین افراد باتجربه‌تر در پست‌های مختلف بشوید و برای اهداف کلان این کشور و مردم عزیزش تصمیم بگیرید. شما از الان به بعد، مسئول سرنوشت خود هستید و در سرنوشت دیگران تاثیرگذارید و باید بار این مسئولیت سنگین را حس کنید و زمان و انرژی خود را هدر ندهید. اگر فکر می‌کنید کشور عزیزمان با آن همه عظمت و خوش‌نامی رو به زوال است و در حال ویرانی است، چاره‌ای برای آن بیندیشید، قدمی بردارید، تلاشی بکنید و از هویت خود دفاع کنید و مانع به تاراج بردن آن شوید. شما می‌توانید، اگر بخواهید.

با تلاش زیاد و متمرکز شدن بر رفع کمبودهای کشور، باید کشور را از نو بسازیم و به مردم خود خدمت کنیم. دوستان من، این حرف‌ها شعار نیستند، بلکه حقایقی هستند که باید آن‌ها را جدی بگیریم.

بهترین مدیر و برنامه‌ریز برای شما، فقط خود شما هستید. هر فردی به شرایط خود آگاه است و بهتر از دیگری می‌تواند برای خود برنامه‌ریزی کند و آینده‌ی خودش را رقم بزند، پس از خودتان شروع کنید.

تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای آینده کار آسانی نیست. این توانایی یک روزه به دست نمی‌آید و به تمرین و آگاهی نیاز دارد اما دست‌یافتنی و نیازمند کمی تلاش است، پس تلاش کنید.

دوستان من! در صورت کسب این توانایی‌ها و برنامه‌ریزی خوب برای آینده و تحمل سختی راه، مطمئن باشید که به جایگاه خوبی در رشته‌ای که در آن متمرکز شده‌اید، خواهید رسید و موفقیت را از آنِ خود خواهید کرد. فقط کافی است به راه خود ادامه دهید و نگذارید که موانع راه، مانع پیشرفت شما شوند. مدیر خود باشید و با رفتار خود به دیگران نیز ثابت کنید که توانایی مدیریت خود را به دست آورده‌اید و می‌توانید گامی مثبت برای تغییر این شرایط بردارید.

 

منبع: کتاب "همراه من، برنامه‌ریزی هفتگی کنکور"

  

نظر خود را بنویسید