مدرسه متوسطه اول دخترانه مهر با بکارگیری روشهای نوین آموزشی، متدهای مهندسی آموزشی و ارائه الگویی نو و مناسب با شرایط قرن جدید، بستری مناسب برای رشد و بالندگی جوانان مستعد و علاقهمند به تحصیل در سطح عالی است.
علاوه بر آن این مکان آموزشی با بهرهگیری از کادر و دبیران متعهد و مجرب و سیستم آموزشی هوشمند مدرسهمحور نمونهای بارز از نظام تحول آموزشی است.
دبیرستان مهر، مدرسهای شاد، سالم و با بنیه آموزشی و فرهنگی قوی
به اعتقاد علمای تعلیم و تربیت محیط یادگیری مناسب، از مهمترین پایههای کیفیت بخشی محسوب میشود و این مهم در گرو فضای فیزیکی، روانی و اجتماعی مطلوب، توام با مناسبات انسانی میباشد. قطعا فضای مدرسهای باز، خلاق و انسانی، یادگیری مداوم، لذتبخش و عمیق را به همراه خواهد داشت.
به جهت کیفیت بخشی به امور دبیرستان در ابعاد آموزشی و پرورشی، نیاز به بازسازی الگوی روابط درون مدرسهای و آموزشهای لازم برای توانمندسازی دانشآموزان میباشد تا با کمک الگوی مناسب، دانشآموزانی توانمند، مستقل، خودکنترل، پژوهشگر و متدین تربیت شوند.
شکوفا ساختن استعدادهای ذاتی دانشآموزان و کمک به ایشان جهت شناخت علایق و تواناییهای ایشان، تقویت روحیه خداجویی، مسئولیتپذیری، صداقت، حفظ حرمت خود و دیگران و...، از جمله اهداف مهم آموزش و پرورش در سنین نوجوانی میباشد.
آشنایی با فعالیتهای آموزشی
آشنایی با فعالیتهای پرورشی
طرح مهر (مهرورزی- همبستگی- رشد)
مجتمع آموزشی مهر با هدف درونی کردن ارزشهای اخلاقی با برنامهریزی و پیادهسازی طرح مهر (مهرورزی- همبستگی- رشد)، در صدد تقویت روحیه مشارکت، نوعدوستی، قانونمندی، قدرشناسی، احترام به حقوق دیگران و احقاق حقوق خود و...، برآمده است.
در ابتدای سال تحصیلی با همفکری و همکاری دانشآموزان، آییننامه انضباطی دبیرستان تدوین و کلیه قوانین و مقررات انضباطی تشریح و تبیین میگردند و دانشآموزان ملزم میشوند، ضمن مراعات و حفظ چهارچوبهای وضع شده، به صورت مشارکتی و خودگردان در پیشبرد امور دبیرستان همراهی نمایند.
این طرح با هدف تقویت:
به صورت گروهی دانشآموزان را مورد سنجش قرار داده، به طوریکه عملکرد هر کدام از دانشآموزان در زمینههای: مراعات موارد انضباطی، جداسازی زبالههای خشک و تر، وضعیت درسی، انجام تکالیف روزانه، مراعات مبادی آداب، انجام کارهای خلاقانه، رعایت بهداشت فردی و کلاسی، مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و در سه بازۀ زمانی به طور کلاسی به رقابت میپردازند.
واحد آزمون
واحد آزمون، آموختههای دانشآموزان را ارزیابی میکند و به وسیلهی نتایج ارایه شده، همکاران میتوانند نتیجهی فرآیند آموزش خود را بسنجند.
هدف این آزمونها بررسی عملکرد یادگیرندگان و داوری دربارهی کیفیت آموزش و اثربخشی روشها و مواد آموزشی است. نتایج این آزمون تعیین میکند که دانشآموزان تا چه حد به هدفهای آموزشی از پیش تعیینشده نزدیک شدهاند. این ارزشیابی در طول دورهی آموزش، یعنی زمانی که فعالیت آموزشی معلم در جریان است و امکان رفع مشکلات یادگیری دانشآموزان و برطرفکردن نواقص آموزشی فراگیران میسر است، صورت میگیرد.
آشنایی با فعالیتهای واحد آزمونواحد مشاوره
در مجتمع آموزشی مهر در تلاشیم علاوه بر آموزشهای مرسوم در مدارس به بُعد پرورش و سلامت روح و روان کودکان و نوجوانان این سرزمین نیز توجه ویژه داشته و در این زمینه نیز آموزههای مناسب این سن را با شیوه علمی، زیر نظر متخصین رشته روانشناسی کودک و نوجوان به دانشآموزان ارائه دهیم. در این راستا گوشههایی از فعالیت روتین مجتمع به شکل خلاصه شرح داده میشود:
آشنایی با فعالیتهای واحد مشاورهآخرین رویدادها و اطلاعیه ها
مشاهده همه رویدادها و اطلاعیه ها
مرام نامه مجتمع آموزشی مهر
با توکل به خداوند مهربانیها
" برآنیم تا با برنامه ریزی های لازم دخترانی فرهیخته، خودباور، مطمئن به نفس، آشنا با شان و منزلت خود، مودب به مبادی آداب، خود کنترل، شاد، مسئول و آشنا با فرهنگ اسلامی و ایرانی را به فرداها بسپاریم ."