در مجتمع آموزشی مهر در تلاشیم تا علاوه بر آموزش‌های مرسوم در مدارس به بُعد پرورش و سلامت روح و روان کودکان و نوجوانان این سرزمین نیز توجه ویژه داشته و در این زمینه نیز آموزه‌های مناسب این سن را با شیوه علمی، زیر نظر متخصین رشته روانشناسی کودک و نوجوان به دانش‌آموزان ارائه دهیم. در این راستا گوشه‌هایی از فعالیت عادی مجتمع به شکل خلاصه شرح داده می‌شود:


مجموعه فعالیت‌های انجام شده می‌تواند با آرامش‌بخشی، تخلیه هیجانی، تغییر بینش و نیز افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان را در جهت کاهش اضطراب امتحان یاری کند و نیز به دستاوردهای دیگری همچون یادگیری شیوه بحث، انتقادپذیری، بالا رفتن آستانه صبر در برابر شنیدن نظرات مخالف، آشنایی با شیوه‌های گفتگوی موثر و کارآمد، بیان صحیح احساسات، افزایش عزت نفس، احترام به خود، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان و... دست یافت.


تخلیه هیجانی

در مجتمع مهر، دیواری برای دانش‌آموزان و نیز کادر مدرسه به منظور کاتارسیس، با هدف تخلیه هیجانی در محیط مدرسه اختصاص داده شده است. دانش‌آموزان اجازه دارند هر آنچه تمایل دارند بر روی این دیوار بنویسند. از آنجایی که آموزش و پرورش دو مقوله جدایی‌ناپذیر از یکدیگر هستند، بنابراین طی نامه‌ای دستورالعمل لازم برای شیوه صحیح ابراز احساسات در اختیار کادر مدرسه قرار می‌گیرد و از آن‌ها خواسته می‌شود تا از طریق دیوار مختص به خود به شکل غیرمستقیم این شیوه را به دانش‌آموزان بیاموزند.


غلبه بر اضطراب

در سال منتهی به کنکور چالش پیش رو اضطراب دانش‌آموزان است. برخی از والدین و اولیای مدرسه گمان می‌کنند که چند هفته مانده به کنکور باید به فرزندان خود نکات و راهکارهای غلبه بر اضطراب و فشار عصبی ناشی از امتحان را بیاموزند و یا یادآوری کنند حال آنکه در این شرایط، تنها باعث افزایش فشار و اضطراب می‌شوند زیرا به فرزندشان این امر را القاء می‌کنند که من مطمئنم اضطراب داری و به همین دلیل راهکارهای مناسب را به تو ارائه می‌دهم؛ لذا در مجتمع آموزشی مهر بر آن شدیم تا با استفاده از روش ریلکسیشن و آموزش صحیح و آکادمیک آن به دانش‌آموزان از ماه‌ها پیش از کنکور در جهت تخفیف اضطراب آن‌ها اقدام کنیم و همچنین از سایر اثرات مثبت آن از جمله افزایش تمرکز، اعتماد به نفس، خودکنترلی و... که ضعف در آن مبتلابه تعداد کثیری از دانش‌آموزان می‌باشد، بهره‌مند شویم.

در یک جلسه‌ی گروهی، فلسفه ریلکسیشن و آموزش صحیح و آکادمیک آن و نیز فوائد این تکنیک برای دانش‌آموزان توضیح داده می‌شود و در محیطی مناسب به صورت عملی آموزش ریلکسیشن انجام می‌گردد. سپس با دانش‌آموزان در مورد بازخورد آموزش و برداشت‌شان از احساسات ادراک شده صحبت شده و در نهایت سی دی حاوی دستورالعمل تن آرامی به علاوه موسیقی مخصوص این کار در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و در هفته‌های آتی عملکرد دانش‌آموزان ردگیری می‌شود.


تشویق به تفکر

از فعالیت‌های دیگری که در مجتمع مهر انجام می‌گیرد، می‌توان به اختصاص دیوار کاغذپوشی در حیاط مدرسه اشاره کرد که با مطرح کردن پرسشی در طول هفته، دانش‌آموزان را در زنگ تفریح، دقایقی به فکر وامی‌دارد و البته در پایان هفته دانش‌آموزان به جواب برتر امتیاز داده و جایزه کوچکی از سوی مدرسه به صاحب جواب برتر اختصاص می‌یابد.

همچنین در جلسات گروهی منظم هفتگی با مطرح کردن سوالاتی هدف‌دار که دغدغه این سن می‌باشد و همچنین مفاهیمی که نیاز به تامل بیشتری دارد اما به دلیل نصیحت‌گونه بودن آن، نمی‌توان آن را به شکل مستقیم مطرح کرد، دانش‌آموزان را به فکر بیشتر ترغیب می‌کنیم و در صورت نیاز فکر، ایده و عملکرد صحیح را در حین بحث به گفتگو تزریق می‌کنیم.


مشاوره حضوری

گاهی دانش‌آموزان تمایل دارند تا مسائل را به شکل خصوصی و در اتاق روانشناسی مطرح کنند که برای این منظور نیز جدول برنامه‌ریزی بر روی در اتاق روانشناسی قرار گرفته که دانش‌آموز با توجه به درس و دبیر مربوطه و بررسی امکان حضور، ساعت مورد نظر خود را انتخاب می‌کند و طی زمان مناسب به گفتگو می‌نشینیم.

در اتاق روانشناسی نیز سعی شده است تا با استفاده از رنگ دیوار، جملات مفید و مناسب و تعویض گاه به گاه آن‌ها محیط آرام‌بخشی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.